יש למה לצפות – הצצה חטופה לטרנדים החמים בעולם השיווק של 2019

העולם הדיגיטלי לא נח לרגע וכל חודש יוצא הפיצ'ר הכי חם באזור. אבל כמו בכל תחום, מעל החידושים של הרגע מרחפות מגמות שישפיעו על כל מהלך שיווקי בשנים הקרובות. אז מה צופן לנו העתיד ב 2019? קחו לכם כמה רגעים כדי לקרוא הפוסט הבא.

תוכן אותנטי – כולנו משווקים

מאז שפרצו אלינו הרשתות החברתיות, מותגים רבים נתקלים בבעיה – הם לא יכולים לזייף יותר חיים מאושרים ושמחים רק על ידי שימוש במוצריהם, ושאלת ה"למה לי?" המפורסמת הפכה קשה לפיצוח מאי פעם. היום הצרכנים שלנו דורשים אמת בפרסום – לא הבטחות שווא של דוגמניות יפות, אלא ערך אמיתי מאנשים אמיתיים. מחקרים מראים כי כ 86% מכלל הצרכנים רואים באותנטיות ערך חשוב בשיקול האם לרכוש מוצר זה או אחר.

הקהל לא יקנה מוצר או שירות מדמות לא רלוונטית לחייו. הוא יחפש דווקא את ההמלצות ברשתות החברתיות כשהוא שואף לרמת אמינות גבוהה ו"אמת בפרסום". למגמה הזו נכנסה תופעה הנקראת "שיווק באמצעות קהל" והגרסה המתקדמת יותר, "שיווק באמצעות משפיענים". לדוגמא שיווק מצלמת GO PRO נעשה על ידי הרפתקנים, יוטיוברים, אנשים כמותכם וכמונו שפשוט צילמו את חוויותיהם בעולם. הכוח של 5000 צרכנים תרם למותג המצלמות מה שסלבריטאי אחד לא היה מסוגל לייצר והכל בגלל התחושה האותנטית שהציבור קיבל מאותם גולשים. חוויה הנאמנה לאמת, טובה יותר מכל הבטחה פרסומית מושקעת.

הכל נמצא בקול – חיפוש קולי

ידעתם שיותר מ 3.5 מיליארד חיפושים ברשת מתבצעים בעזרת תוכנות לחיפוש קולי? זוהי דרך נוחה וקלה למצוא מידע כאשר אנו נוהגים או עסוקים במטלות הבית ואפילו מתאמנים בחדר הכושר.

החיפוש הקולי שונה מחיפוש רגיל בדסק טופ או חיפוש בנייד. כשאתם פותחים את Google בדפדפן שלכם ומקלידים את שאילתת החיפוש שלכם יופיעו מאות דפים של תוצאות חיפוש. זה לא קשה למפרסם להיות אחד מאותם עמודים. כשאתם עוברים לחיפוש קולי התוצאות יצטמצמו לעיתים אפילו כדי כמה עמודים ספורים, אם האתר שלכם הוא אחד מהם, זהו יתרון עצום ומעלה את ה   CTRבאופן משמעותי כלפי מעלה. לכן באסטרטגיית ה SEO שלכם כדאי  מאוד לכלול גם חיפושים קוליים כיוון שבשנים הקרובות נפח החיפוש הקולי צפוי לגדול בעשרות אחוזים והטכנולוגיות הולכות להשתפר באופן דראסטי. אז בגדול כדאי כבר להיות שם כשהכול קורה.

עלייתם של הבוטים – בינה מלאכותית

בינה מלאכותית היא בהחלט אחד הנושאים הלוהטים בעולם השיווק. ועל אף  שרבים עדיין לא מבינים את היכולות והמגבלות, הטכנולוגיה מתקדמת ומתחילה לקרום עור וגידים.. רמרבית החברות המשתמשות בצ'אט בוטים מתכנתות אותם להיות שירותיים וחביבים, אבל אלה שהבינו את הפוטנציאל הגלום בהם, הפכו אותם לכלי שיווקי בעל, שמסוגל לספק מענה הומוריסטי ולהציע מוצרים נוספים ולא פחות חשוב לאסוף מידע מדויק ורלוונטי על הלקוח, כדי לתכנן אסטרטגיות שיווק טובות יותר.

בסין, למשל נעשה שימוש חכם במיוחד בבוט בפלטפורמת  WeChat, פלטפורמת העברת הודעות הסלולר הדומיננטית בסין, אשר מונה למעלה ממיליארד משתמשים פעילים. מלבד צ'אטים והודעות, WeChat מאפשרת לך להתמודד עם שלל פעילויות מכר, כגון: הזמנת מונית, הזמנות של טייק אווי, סטיילינג אישי, תשלום חשבונות הזמנת תור לרופא ועוד. המודעות לבינה מלאכותית עולה גם בעולם הפרסום הפרוגרמטי., שכן הוא יכול לעזור למשווקים לרכוש ביעילות רבה יותר מודעות ולמקד קהלים באופן ספציפי יותר. כל זה נעשה כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של קמפיין השיווק ולהפחית את עלויות הרכישה של הלקוח. טכנולוגיית AI נותנת למשווקים הזדמנות סוף סוף להיות מסוגלים לספק את ההבטחה של "המשתמש הנכון, המסר הנכון, בזמן הנכון, במקום הנכון." לא רק על ידי מיקוד של הצופה והטירגוט, אלא גם על ידי קלות ההזמנה והרכש במערכות CRM.

150 רגעים קטנים

הבשורה החדשה בתחום השיווק היא ה micro-moment – כולכם מכירים אותו. רק רציתי לראות מה מזג האוויר בספרד, רק רציתי לדעת כמה קילו אפשר להוריד בשבוע, ורק רציתי לברר האם יש סייל בזארה. כל הפעילויות האלו הן קטנטנות ואורכות ממש רגעים ספורים בסלולר. אך גוגל חישבה ומצאה שלכל אדם יש בממוצע כ 150 רגעים קטנטנים כאלה ביום! חישבו על כמה רגעים אלו בהם הלקוח יכול לפגוש לרגע את המותג שלכם… מדוע רגעי מיקרו כאלה הם כה חשובים? כי אנשים, באופן כללי, מקבלים החלטות מידיות על מה לקנות, לאן ללכת או באיזו מסעדה לאכול, בטווח שמקנה להם שניות ספורות בלבד כדי לתפוס את תשומת הלב שלהם. מיקרו רגעים עושים את העבודה, כי הם מספקים לצרכנים את המידע הנכון בדיוק כאשר הם צריכים אותו..

להיות מעורב – מציאות רבודה

צרכנים מעודכנים מעוניינים בשני דברים – האחד הוא להיות מעורבים והשני הוא להיות משתתפים פעילים בפרסום המותג. Augmented ו מציאות וירטואלית (AR ו VR) ממלאים את שני הצרכים האל היטב, והטכנולוגיות הללו מציעות למגוון מותגים הזדמנויות עצומות בתחום של חוויית הלקוח.

עסקים ברחבי העולם כבר מאמצים את העוצמה של טכנולוגיה חדשה זו ביצירת מודעות למותג, כמו גם במכירת מוצרים בודדים. איקאה למשל, משתמשת בטכנולוגיה של משחקי VR מאז שנת 2016. עם אפליקציית הקניות שלה, חוויית ה- VR של IKEA, לקוחותיה יכולים לנסות פתרונות איקאה שונים לפני רכישתם.

אם תחפשו, תמצאו שברחבי העולם, קיימות מגוון אפליקציות שמציעות כיצד לרהט את הבית, להתלבש או לבחון מקומות לחופשה, הכל דרך משקפי VR או אפליקציות של מציאות רבודה.

 

אם לסכם אז אלה המגמות העיקריות שצופן לנו העתיד הנראה לעין. נכון שלא הכול מתאים, ובטח שלא לכולם, אבל אם אתם כבר כאן, שווה לטעום.